velayati.ir

تعداد بازدید: ۱۵۹۴
پ
کد خبر: ۲۹۵۷
تاریخ انتشار: يکشنبه ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - 01 October 2023

بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی در محکومیت حمله تروریستی در بلوچستان پاکستان

مجمع جهانی بیداری اسلامی در پی بمب گذاری در تجمع شرکت کنندگان راهپیمایی میلاد النبی (ص) یکی از شهر‌های ایالت بلوچستان پاکستان و کشته و زخمی شدن صد‌ها نفر، این اقدام تروریستی را محکوم کرد و به دولت و مردم پاکستان، خصوصا بازماندگان قربانیان تسلیت گفت.

متن بیانیه به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
همزمان با هفته وحدت که امت بزرگ اسلام در اقصی نقاط جهان میلاد فرخنده پیامبر رحمت و مهربانی و منادی بزرگ وحدت و یکپارچگی را جشن می‌گیرند، در پاکستان شاهد صحنه‌های دردناکی هستیم. گروه تروریستی داعش که مولود سازمان‌های اطلاعاتی، امنیتی و محافل سیاسی آمریکا و رژیم صهیونیستی است در روزهای گذشته با انجام دو عملیات تروریستی و بمب‌گذاری در یکی از شهرهای ایالت بلوچستانِ پاکستان باعث شهادت و زخمی شدن ده‌ها تن از نمازگزاران و شهروندان بی‌گناه شد.
انجام چنین عملیاتی آن هم در شرایطی که داعش در غرب آسیا و جهان اسلام و در میان فرق مختلف اسلامی هیچ جایگاهی ندارد و آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز قدرت و اثرگذاری سابق خود در تحولات منطقه و جهان اسلام را از دست داده‌اند، به خوبی می‌توان به ابعاد، اهداف و پشت پرده چنین اقدامات ضدانسانی و ضداسلامی پی برد! ایجاد تفرقه بین فرق مختلف اسلامی به ویژه شیعی و سنی و راه‌اندازی جنگ فرقه‌ای و در نتیجه بهره‌برداری‌های سیاسی، نظامی و امنیتی در رأس اهداف و انگیزه‌های داعش و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آن از بمب‌گذاری در تجمع شرکت‌کنندگان در راهپیمایی میلاد پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) قرار دارد.
آمریکا و رژیم صهیونیستی از هر فرصتی برای احیای داعش که ابزاری در خدمت منافع آن‌هاست استفاده می‌کنند؛ اما آنچه مسلم است این که تروریسم در هر شکلی و از هر سویی و با هر ماهیتی محکوم به شکست است، چرا که ناشی از ضعف، جهل و کج‌فهمی بوده و هست.

کشتار جمعی از نمازگزاران پاکستان از سوی تمام مسلمانان جهان و فرق و مذاهب مختلف اسلامی مردود و محکوم است و نمی‌تواند خللی در روند رو به رشد وحدت و آگاهی دینی ایجاد کند.
وظیفه تمام علما و اندیشمندان و سایر آحاد مسلمان است که با پافشاری بر مؤلفه‌های وحدت‌آفرین اجازه ندهند چنین اقدامات شنیع آثار سوء بر جهان اسلام بگذارد.
وحدت که جمهوری اسلامی ایران همواره منادی آن است، راهبردی‌ترین نیاز امروز جهان اسلام است که نباید تحت‌الشعاع مسائل و تحولات دیگر قرار بگیرد؛ آن هم در مقطعی که جبهه مقابل اسلام در حال تضعیف است و نظم جدیدی در حال شکل‌گیری است.
مجمع جهانی بیداری اسلامی با محکوم نمودن این جنایت هولناک، از دولت پاکستان مؤکداً درخواست می‌نماید تا تمام تدابیر و چاره‎اندیشی خود را برای شناسایی آمران و عاملان این جنایت شوم به کار گیرد و با انجام تدابیر لازم مانع از تکرار عملیات تروریستی علیه اجتماعات دینی و شهروندان بی‌گناه شود. همچنین از همه اندیشمندان متفکران، ازاد اندیشان و علما و رهبران دینی ومذهبی می خواهد که این عمل تروریستی ضد اسلامی وضدانسانی را محکوم نموده و ساحت اسلام عزیز را از دشمنان قسم خورده که چنین اقدامات تروریستی به دنبال موج اسلام هراسی جدید هستند پاک نمایند واجازه ندهند به هیچ عنوان چهره نورانی ورحمانی مکتب حیات بخش اسلام خدشه دار شود وبا این محکومیت همگانی دشمنان را در انگیزه ها واهداف شوم خویش ناکام گذارند.
درپایان رحمت واسعه الهی برای شهدا و جان باختگان و شفای عاجل مجروحان و دوام عزت و سربلندی ملت و دولت پاکستان را از خداوند متعال خواستاریم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها